Drodzy Hotelarze
Drodzy Hotelarze,
w związku z ogłoszeniem przez Rząd możliwości ponownego otwarcia Waszych obiektów, otrzymaliśmy dużo pytań dotyczących zasad zapobiegania przenoszenia wirusa SARS-CoV-2 pomiędzy personelem hotelu, a gośćmi. W odpowiedzi zachęcamy do zapoznania się z obowiązującymi wytycznymi dla obiektów hotelowych, ogłoszonymi przez Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.
https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe
Poniżej wybrane zalecenia, przy wdrażaniu których możecie skorzystać z naszej oferty produktowej:
Wytyczne podzielone są na 4 części:
1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i obsłudze
2. Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie.
3. Procedury zapobiegawcze w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u pracowników bądź gości.
4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u klienta.
Eco Club skupia się na tych aspektach zaleceń w których możemy wesprzeć obiekty hotelarskie. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i obsłudze. GIS zaleca aby cały personel hotelu miał zasłonięte usta i nos np: za pomocą maseczek oraz używał rękawic ochronnych ( nie jest powiedziane, że jednorazowych ) podczas wykonywania swoich obowiązków.
Zaleca się regularnie, często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie mieszaniny alkoholi co najmniej 60%.
Obowiązkowe jest utrzymanie stanowisk pracy w czystości i higienie. Należy dezynfekować wszystkie powierzchnie dotykowe np: biurka, lady, bary, recepcje, słuchawki telefonu, klawiaturę, myszkę, ekrany dotykowe, włączniki światła, klamki, poręcze, wnętrza wind. Dezynfekcje należy przeprowadzać kilkukrotnie w ciągu dnia.
Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie
Obowiązkowe jest umieszczenie na terenie hotelu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk, dostępnych dla wszystkich gości i personelu.
W szczególności przy wejściach na teren obiektu, proszę pamiętać, ze nie chodzi tylko o główne wejście ale o każde wejście do obiektu, również od zaplecza hali podziemnej. Dozowniki muszą być w obszarze recepcji, przy wejściu do windy, przy wejściu do punktów gastronomicznych oraz przy wejściu z toalet. Są to bezwzględnie obowiązujące punkty w których należy umieścić dozowniki ze środkiem dezynfekcyjnym na bazie mieszaniny alkoholi co najmniej 60%. Rekomenduje się zapewnienie możliwości zakupu maseczek i środków dezynfekcyjnych w recepcji dla gości (kieszonkowych 100 ml, które nadają się do wzięcia ze sobą na pokład samolotu).
Przy recepcji i w pomieszczeniach sanitarnych, muszą być wywieszone instrukcje dotyczące mycia i dezynfekcji rąk. Przy dozownikach z płynem do dezynfekcji, musi być instrukcja prawidłowej dezynfekcji rąk – mamy takie instrukcje, które możemy wysłać wszystkim hotelarzom w formie PDF. Obowiązkowe jest zapewnienie sprzętów i środków dezynfekcyjnych do codziennego dezynfekowania powierzchni dotykowych, poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł, powierzchni płaskich w tym blatów w pomieszczeniach pracy, na zapleczu biurowym w recepcji, baru, miejscu spożywania posiłku. Dezynfekcja nie rzadziej niż raz na godzinę, czyli trzeba zrobić grafik dezynfekcji – toalet ogólnych, wnętrza wind, blatów recepcyjnych po każdym gościu. Klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych często dotykanych powierzchni np: w kantynach, czyli tam gdzie personel spożywa posiłki, dezynfekujemy nie rzadziej niż raz na 1h.
Po każdym kliencie w pokoju oprócz normalnego codziennego sprzątania, powinno się przeprowadzić dezynfekcje wszystkich powierzchni dotykowych – oparcia krzeseł, sprzętu, pilotów, łazienki oraz gruntownie wywietrzyć pomieszczenie.
Personel sprzątający powinien przestrzegać używania jednorazowych maseczek, powinien być wyposażony w rękawiczki i w razie potrzeby fartuch.
Zakazuje się używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach hotelowych – czyli demontuje się wszystkie suszarki tego typu, bądź odłącza od prądu, aby gość nie mógł ich używać.
Funkcjonowanie restauracji i barów hotelowych w reżimie sanitarnym z uwzględnieniem zakazu organizowania posiłków w formie bufetu. Możliwość serwowania posiłków tylko dla gości hotelu w przestrzeni restauracji pod warunkiem zachowania minimum 2 m odległości miedzy osobami, czyli wykluczony jest bufet samoobsługowy.
Musi być wyznaczony pokój wyposażony w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekcyjny, w którym można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych – hotelowa izolatka.