Drodzy Hotelarze

Drodzy Hotelarze,

w związku z ogłoszeniem przez Rząd możliwości ponownego otwarcia Waszych obiektów, otrzymaliśmy dużo pytań dotyczących zasad zapobiegania przenoszenia wirusa SARS-CoV-2 pomiędzy personelem hotelu, a gośćmi. W odpowiedzi zachęcamy do zapoznania się z obowiązującymi wytycznymi dla obiektów hotelowych, ogłoszonymi przez Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.

https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe

Poniżej wybrane zalecenia, przy wdrażaniu których możecie skorzystać z naszej oferty produktowej:

Wytyczne podzielone są na 4 części:

1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i obsłudze
2. Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie.
3. Procedury zapobiegawcze w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u pracowników bądź gości.
4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u klienta.

Eco Club skupia się na tych aspektach zaleceń w których możemy wesprzeć obiekty hotelarskie. Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i obsłudze. GIS zaleca aby cały personel hotelu miał zasłonięte usta i nos np: za pomocą maseczek oraz używał rękawic ochronnych ( nie jest powiedziane, że jednorazowych ) podczas wykonywania swoich obowiązków.

Zaleca się regularnie, często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie mieszaniny alkoholi co najmniej 60%.

Obowiązkowe jest utrzymanie stanowisk pracy w czystości i higienie. Należy dezynfekować wszystkie powierzchnie dotykowe np: biurka, lady, bary, recepcje, słuchawki telefonu, klawiaturę, myszkę, ekrany dotykowe, włączniki światła, klamki, poręcze, wnętrza wind. Dezynfekcje należy przeprowadzać kilkukrotnie w ciągu dnia. 

Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie

Obowiązkowe jest umieszczenie na terenie hotelu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk, dostępnych dla wszystkich gości i personelu.

Stojak z automatycznym dozownikiem płynu do dezynfekcji

W szczególności przy wejściach na teren obiektu, proszę pamiętać, ze nie chodzi tylko o główne wejście  ale o każde wejście do obiektu, również od zaplecza hali podziemnej. Dozowniki muszą być w obszarze recepcji, przy wejściu do windy, przy wejściu do punktów gastronomicznych oraz przy wejściu z toalet. Są to bezwzględnie obowiązujące punkty w których należy umieścić dozowniki ze środkiem dezynfekcyjnym na bazie mieszaniny alkoholi co najmniej 60%. Rekomenduje się zapewnienie możliwości zakupu maseczek i środków dezynfekcyjnych w recepcji dla gości (kieszonkowych 100 ml, które nadają się do wzięcia ze sobą na pokład samolotu).


 

Żel do dezynfekcji Artsept Protect 100 ml Maseczki ochronne 50 szt.

Żel do dezynfekcji Artsept Protect 100 ml

Maseczki chirurgiczne ochronne 3-warstwowe w opakowaniu 50 szt.

Przy recepcji i w pomieszczeniach sanitarnych, muszą być wywieszone instrukcje dotyczące mycia i dezynfekcji rąk. Przy dozownikach z płynem do dezynfekcji, musi być instrukcja prawidłowej dezynfekcji rąk - mamy takie instrukcje, które możemy wysłać wszystkim hotelarzom w formie PDF. Obowiązkowe jest zapewnienie sprzętów i środków dezynfekcyjnych do codziennego dezynfekowania powierzchni dotykowych, poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł, powierzchni płaskich w tym blatów w pomieszczeniach pracy, na zapleczu biurowym w recepcji, baru, miejscu spożywania posiłku. Dezynfekcja nie rzadziej niż raz na godzinę, czyli trzeba zrobić grafik dezynfekcji - toalet ogólnych, wnętrza wind, blatów recepcyjnych po każdym gościu. Klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych często dotykanych powierzchni np: w kantynach, czyli tam gdzie personel spożywa posiłki, dezynfekujemy nie rzadziej niż raz na 1h. 

Po każdym kliencie w pokoju oprócz normalnego codziennego sprzątania, powinno się przeprowadzić dezynfekcje wszystkich powierzchni dotykowych - oparcia krzeseł, sprzętu, pilotów, łazienki oraz gruntownie wywietrzyć pomieszczenie.

Personel sprzątający powinien przestrzegać używania jednorazowych maseczek, powinien być wyposażony w rękawiczki i w razie potrzeby fartuch.

Zakazuje się używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach hotelowych - czyli demontuje się wszystkie suszarki tego typu, bądź odłącza od prądu, aby gość nie mógł ich używać.

Funkcjonowanie restauracji i barów hotelowych w reżimie sanitarnym z uwzględnieniem zakazu organizowania posiłków w formie bufetu. Możliwość serwowania posiłków tylko dla gości hotelu w przestrzeni restauracji pod warunkiem zachowania minimum 2 m odległości miedzy osobami, czyli wykluczony jest bufet samoobsługowy.

Musi być wyznaczony pokój wyposażony w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekcyjny, w którym można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych – hotelowa izolatka.


 

DR MANUSteril środki do dezynfekcji
Sprawdź środki do dezynfekcji

NOWOŚCI Z NASZEGO BLOGA
Dezynfekcja w obliczu epidemii

Proces dezynfekcji jest istotną częścią walki z infekcjami wirusowymi, a jego głównym celem jest zapobieganie pojawianiu się infekcji i ich rozprzestrzenianiu się. W wyniku dezynfekcji eliminuje się lub zmniejsza się ilość mikroorganizmów do takiego poziomu, aby zdezynfekowany obiekt nie był źródłem zakażenia tymi mikroorganizmami.

W celu osiągnięcia pożądanego rezultatu dezynfekcji należy zastosować środek dezynfekcyjny, który spełnia szereg szczegółowych kryteriów, ma szeroki zakres działań, w tym przede wszystkim zwalczanie bakterii, grzybów i wirusów. Dokładne i wiarygodne określenie zakresu aktywności wirusologicznej środka dezynfekującego wymaga doboru i zastosowania właściwej metodologii testów. Warto sprawdzić, czy preparat został przebadany w kierunku wirusobójczości przynajmniej wirusów osłonkowych, które reprezentuje wirus Vaccina. 

CZYSTOŚĆ WIND

Czyste windy, czyli jak pielęgnować windy wykonane ze stali nierdzewnej.

Powierzchnie wykonane ze stali nierdzewnej znajdują się w wielu obiektach użyteczności publicznej: hotele, urzędy, szpitale, obiekty sportowe itp., ale i także stanowią wyposażenie każdej nowoczesnej kuchni, ze szczególnym uwzględnieniem kuchni hotelowej i restauracyjnej. 

 

ZARABIAJ NA PRANIU

Twój hotel, hostel, camping czy pole namiotowe mogą oferować bardziej kompleksową obsługę, a TY przy okazji możesz zarabiać. Jak?

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl